hudba
pro všechny
CZK  
Kategorie  
Kategorie
Novinky Slevy a doprodeje Bicí nástroje Dechové nástroje dřevěné
Alto Clarinet Altová zobcová flétna Baritone Saxophone Basová zobcová flétna Bass Clarinet Fagot Foukací harmonika Hoboj Irská flétna Klarinet Ocarina Panova flétna Pikola Příčná flétna Saxofon altový Saxofon tenorový Sopránová zobcová flétna Sopránový Saxofon Tenorová zobcová flétna
Dechové nástroje žesťové Hudební dárky Hudební nauka Klávesové nástroje Noty pro Soubory a Orchestry Příslušenství pro hudebníky Smyčcové nástroje Strunné nástroje akustické Strunné nástroje elektrické Vokální soubory a sbory Zpěv a zpěvníky Dělení dle žánrů
Důležité
Máte jakýkoliv problém? Napište nebo zavolejte nám
+420 777 703 088 info@nejnoty.cz Doprava zdarma od 1500 Kč Přes 123 tisíc produktů Platba online, převodem i dobírkou
Smyčcové nástroje    Violoncello    Violoncello a klavír    Sonate F-Dur pro violoncello a klavír

Sonate F-Dur pro violoncello a klavír - Richard Strauss

Kód výrobku SCHCB301
Nakladatel Schott Music
AutorRichard Strauss
Jazyk Němčina
Počet stran 80
Rozměry 230x300x10 mm
Dostupnost do 5 - 10 pracovních dnů
Počet:
934 Kč
Doprava již od 69 Kč
Sonate F-Dur pro violoncello a klavír
Sonate F-Dur pro violoncello a klavír Sonate F-Dur pro violoncello a klavír Sonate F-Dur pro violoncello a klavír

Violoncellová sonáta op. 6 bylo složeno během zjevně často přerušovaného období tří let, což je mimořádně dlouhá doba pro Straussovu ranou tvůrčí fázi. Kompoziční proces plodil dvě nezávislé verze díla, z nichž první vychází poprvé na základě textu v Kritické edici děl Richarda Strausse v aktuálním vydání jako praktický hudební text. Genezi těchto dvou verzí a důvody pro revizi lze rekonstruovat pouze částečně: pouze jeden z dochovaných autogramů nese datum a druhá verze přežívá pouze v tištěné podobě. Strauss navíc o této skladbě podrobněji nekomunikoval v korespondenci se svou rodinou a přáteli. Mezi oběma verzemi Sonáty jsou obrovské rozdíly: Strauss vymazal celou druhou a třetí větu Larghetto a Allegro vivace a nahradil je nově složenými Andante a Finale. V první větě Allegro con brio si Strauss ponechal tematicko-motivický materiál a kompozičně složité pasáže jako tříhlasá fuga ve vývojové sekci (od taktu 241 v první verzi a taktu 275 ve druhé verzi) téměř neporušené v nová verze sonáty, ale také provedla rozsáhlé změny, zejména ve struktuře klavírního partu, motivicko-tematickém vývoji pohybu a jeho harmonii, která se stala mnohem ambicióznější.12 Zvláštní pozornost by měla být věnována opakujícímu se doprovodu téma con espressione začínající v taktu 32 a výrazně kratší vývoj v první verzi. Aktuální tištěné vydání první verze violoncellové sonáty Richarda Strausse nyní umožňuje sledovat Straussův kompoziční vývoj v tomto období. Význam rozdílů mezi verzemi také znamená, že pro představení jsou nyní k dispozici dvě sonátové skladby pro violoncello a klavír od Richarda Strausse se zásadními rozdíly v jejich základním charakteru. (z předmluvy redakce)




Mohlo by Vás také zajímat

nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám, co sháníte a my se to pro Vás pokusíme sehnat.